Семінар
«Професійна
компетентність педагога
як одна з умов успішності
його професійної діяльності»
Під професійною компетентністю педагога слід розуміти таку діяльність учителя,
коли на основі бази знань, умінь, навичок та усвідомленого розуміння своєї ролі
в суспільстві, безперервного самовдосконалення й саморозвитку особистості він
забезпечує оптимальний варіант організації навчально-виховного процесу з метою
формування творчої особистості.
Всі перераховані компоненти і види
компетенцій інтегруються в одне найбільш синтезоване утворення – педагогічну
компетенцію, що є інтеграційною властивістю особистості фахівця, виявляється в
соціолінгвістичній, дидактичній, комунікативній, ціннісній орієнтації
викладача, його здатності до рефлексії у професійно-педагогічній діяльності. З
цих позицій педагогічну компетенцію слід розглядати як загальний критерій
педагогічної компетентності вчителя.
Методичний тренінг
“Професійна компетентність вчителя як основа підвищення якості освіти в умовах
впровадження державних стандартів”
Мета:
активізація творчого потенціалу педагогічних працівників
закладу;
стимулювання бажання педагогів підвищувати свій фаховий
рівень;
забезпечення умов вільного спілкування та створення позитивного
мікроклімату в колективі.
Завдання:
ознайомити педагогів із поняттям “професійна компетентність”;
визначити ключові компоненти професійної компетентності
педагогічних працівників;
допомогти в організації професійного самовдосконалення
та самоосвіти;
розкрити
шляхи самореалізації особистості педагогів.
Ділова гра
«Удосконалення самоосвіти вчителя»
Мета:
активізувати
творчий потенціал педагогічних працівників ліцею;
удосконалити
знання, уміння і навички організації різних видів педагогічної діяльності;
стимулювати
бажання педагогів підвищувати свій фаховий рівень;
Завдання:
розширити
знання про можливості активних методів навчання;
ознайомити
педагогів із дієвими нетрадиційними методами активізації навчання;
розглянути
основні ідеї педагогів-класиків щодо особистісних якостей вчителя;
допомогти
в організації професійного самовдосконалення та самоосвіти;
сформувати
та удосконалити уміння критичного і творчого мислення у процесі вирішення професійних
завдань;
сформувати вміння працювати в команді.
ПРОГРАМА РОБОТИ
над науково-методичною проблемою
КЗ «Матвіївська ЗОШ І – ІІ ступенів»
"Підвищення професійної
компетентності вчителя в умовах реалізації основних ідей Нової української
школи та включення в освітній процес інноваційних підходів до формування компетентностей здобувачів освіти".
І
етап: діагностичний (вересень 2018 – червень 2019)
Мета етапу:
здійснення теоретичногообґрунтуваннянауково-методичноїпроблеми; визначення основних
завдань:
психологічного, організаційного, науково-методичного й матеріально-технічного
забезпечення умов переходу до реалізації нової науково-методичної проблеми, планування роботи по
реалізації науково-методичної проблеми.
Зміст роботи:
1.Вивчення науково-методичної літератури
з проблеми.
2.Ознайомленняпедагогічногоколективу
з досягненнями психолого-педагогічної науки, існуючим ППД.
3.Створення ініціативноїгрупи
з планування системи заходів, спрямованих на
вирішення запропонованих завдань щодо реалізації проблеми.
4.Складання програми дослідження визначеної проблеми,
забезпечення послідовності накреслених заходів, їх взаємодія з
іншими напрямами педагогічного процесу.
5.Визначення провідних напрямків діяльності шкільних
МО з питань реалізації загальношкільної проблеми.
6.
Оформлення довідково-інформаційних матеріалів з визначеної проблеми в шкільному
методичному кабінеті.
7.
Удосконалення шкільного сайту й робота з ним.
Форми і методи роботи:
№
|
Форми роботи
|
Тема
|
Дата
|
Відповід.
|
1
|
Діагностування
|
Діагностування педагогічних працівників.
|
Вересень
|
|
2
|
Засідання
творчої групи
|
Інформування педагогічний колектив
про рівень готовності працювати над новою проблемою (за підсумками обробки
даних)
|
Вересень
|
|
3
|
"Круглий
стіл"
|
"Основні
вимоги до професійних і особистісних якостей освітян в умовах Нової
української школи"
|
Жовтень
|
|
4
|
Ділова гра
|
«Удосконалення самоосвіти
вчителя»
|
Листопад
|
|
5
|
Педагогічна
рада
|
"Педагогічна
творчість – джерело інновацій і саморозвитку педагога"
|
Листопад
|
|
6
|
Засідання ШМО
|
"Впровадження
нових Державних стандартів в освітній процес"
|
Листопад
|
|
7
|
Педагогічні
читання
|
"Інноваційна
грамотність педагога як умова розвитку його професіоналізму"
|
Грудень
|
|
8
|
Методичний
лекторій
|
"Нові
освітні технології"
|
Січень
|
|
9
|
"Круглий
стіл"
|
"Партнерство
– ефективна модель педагогічної взаємодії та співпраці між учителями, учнями
та батьками"
|
Лютий
|
|
10
|
Семінар
|
"Професійна
компетентність педагога як одна з умов його успішної професійної
діяльності"
|
Березень
|
|
11
|
Засідання ШМО
|
"Новий зміст освіти, спрямований на формування компетентностей ХХІ
ст."
|
Березень
|
|
12
|
Педагогічний
ринг
|
"Ключові
проблеми реформування сучасних закладів освіти".
|
Квітень
|
|
13
|
Педагогічна
рада
|
"Інтерактивні технології в системі особистісно орієнтованого
навчання як один із шляхів розвитку компетентностей учнів".
|
Квітень
|
|
14
|
Конференція за
участю батьків, учнів, вчителів
|
"Підведення підсумків роботи колективу над науково-методичною
проблемою у поточному році".
|
Травень
|
|
15
|
Засідання ШМО
|
Підведення підсумків роботи ШМО
|
Травень
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий